Vi har jobbet med merket Mario Badescu i mange år, men velger å prioriter andre merker som er mer ihht våre ambisjoner om å tilby de beste produktene i alle kategorier: Merker som har gode og naturlige ingredienser, og som har en mer miljøvennlig visjon og tilnærming til dagens forbrukere.
Men historien til merket startet med at Hollywood kjendisene trykket Mario Badescu til sitt bryst etter lanseringen i 1967. Kjendisene vanket til salongen hans i New York.
På den tiden fantes ikke Sosiale Medier, men «word of mouth» var like gjeldende den gangen. Det at kjendisene offentlig gikk ut og takket Mario Badescu for sine «facials». fikk mye oppmerksomhet. Mario Badescu var en veldig omgjengelig og hyggelig mann, som ikke gjorde forskjell på Kong Salamon og Jørgen Hattemaker. Dessverre døde Mario Badescu og ble kjøp opp av en syrisk familie. De har satset mer på gavesett og bestselgere og flere av de produktene vi syntes var bra for hudpleieregimer, har de nå sluttet å selge i Europa.
Mange kjendiser har snakket om produktene, og med digitale sosiale medier har de fått mye oppmerksomhet blant annet fordi Kylie Jenner tilfeldigvis veltet Drying Lotion, da hun skulle vise frem hva hun brukte på kvisene sine, gikk klippet verden over. Det gjorde at også at særlig ungdom i Norge fikk opp øynene for merket, som tross alt er over 50 år gammelt.

